Do zadań na Stanowisku ds. Oświaty należy w szczególności:
1) przygotowywanie dla organu prowadzącego gminne jednostki oświatowe materiałów dotyczących:
a) zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
b) utrzymywania i bieżącej działalności tych jednostek,
c) kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,
d) analizy arkuszy organizacyjnych gminnych jednostek oświatowych,
e) zapewniania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
f) zapewniania dowozu uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych,
g) oceniania dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
h) powoływania i organizowania pracy komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego,
i) wydawania decyzji o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
j) wadawania decyzji o przyznaniu zasiłku zdrowotnego dla nauczycieli,
k) nadzorowania realizacji planu doskonalenia zawodowego nauczycieli;
2) przygotowywanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkola;
3) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń Wójta dotyczących realizowanych zadań z zakresu oświaty;
4) kontrola spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat;
5) realizacja zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej;
6) przygotowywanie decyzji dotyczacych dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników i sporzadzanie sprawozdań z udzielonej w tym zakresie pomocy publicznej;
7) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Goleszów;
8) współpraca z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny.